H.C. Andersen længe leve!

Hjem / Events / H.C. Andersen længe leve!

Musikalsk foredrag – Jens Andersen & Kristian la Cour

Med udgangspunkt i sin internationalt berømmede biografi ”Andersen”, der udkom i 2003, og nu genudgives af Gyldendal, fortæller Jens Andersen den fascinerende historie om naturbarnet og geniet H.C. Andersen, der fylder rundt i 2025.

En dansk verdensborger – rastløs, ustandseligt rejsende og rasende produktiv. En gudsbenådet kunstner – som førte dagbog over en digters krop og sjæl, og med pen og saks tegnede eventyrlige portrætter af sin tid og dens mennesker.

Undervejs i foredraget skal vi synge en række H.C. Andersen-sange, og bag klaveret sidder pianist og højskolelærer Kristian la Cour, der de seneste fem år har spillet og sunget til Jens Andersens musikalske foredrag om Kim Larsen og Tove Ditlevsen.

Køb billet

Dato01. april 2025