Handelsebetingelser

Askov Højskole

Hjem / Handelsbetingelser

Betalingsbetingelser

Når du tilmelder dig, skal du betale tilmeldingsgebyr og evt. depositum. Beløbet bliver først trukket på dit kort, når du har fået en plads på kurset. Når du har tilmeldt dig, sender vi en bekræftelse på mail, hvis du har oplyst din mailadresse på fanen ”vilkår”. Efter et par hverdage får du en betalingsopgørelse med indbetalingsoplysninger. Hvis du har opgivet din mail, får du betalingsopgørelsen på mail. Har du ikke opgivet din mail, sender vi bekræftelsen pr. post. Hvis du kommer på venteliste til et fuldt booket kursus, kontakter vi dig, hvis der bliver en ledig plads. Har du tilmeldt dig et kursus med betaling i flere rater, får du en betalingsopgørelse med indbetalingsoplysninger på hver rate.

Betaling og sikkerhed

Du kan benytte følgende betalingskort, når du køber kurser eller ophold: Visa Electron, Visa/Dankort, Mastercard og Maestro. Bemærk, at kortselskaberne kan kræve et gebyr i forbindelse med brug af betalingskort. Vi lægger gebyret til dit køb.

Kurser under fire uger

Når du tilmelder dig, betaler du et tilmeldingsgebyr på 500 kr. Du skal betale resten af kursusbeløbet senest tre uger før kursusstart.

Fortrydelse og afbud

Når du melder fra senest tre uger før kursusstart, refunderer vi kursusprisen fratrukket tilmeldingsgebyret på 500 kr. Melder du fra senere end tre uger før kursusstart, refunderer vi ikke kursusprisen. Vi anbefaler, at du tegner en afbestillingsforsikring hos dit eget forsikringsselskab, så du kan få kursusudgiften dækket, hvis du er nødt til at melde afbud. Er du ikke dækket af en afbestillingsforsikring gennem dit forsikringsselskab, kan du tegne en afbestillingsforsikring gennem Europæiske Rejseforsikring. Forsikringen koster 6,25 procent af kursets pris. Du skal tegne forsikringen seneste to dage efter, at du har modtaget en mail med bekræftelse på dit kursusophold. Europæiske Rejseforsikring kan træffes på telefon 33 25 25 25.

Hvis Askov Højskole aflyser

Vi forbeholder os retten til at aflyse, hvis der er for få tilmeldte indtil to uger før kursusstart.

I tilfælde af at vi aflyser, tilbagebetaler vi den fulde kursuspris.

Kurser på fire uger eller mere

Når du tilmelder dig, betaler du et tilmeldingsgebyr på 500 kr. og et depositum på 1.500 kr., i alt 2.000 kr. Du modtager en betalingsopgørelse, hvor du kan se, hvornår du skal betale raterne for opholdet.

Fortrydelse og afbud

Vi refunderer ikke tilmeldingsgebyr og depositum, hvis du udebliver eller melder fra. Der er fire ugers opsigelsesvarsel, hvis du vælger at afbryde dit ophold. I de fire uger skal du betale skolepenge. Det gælder også, hvis du afbryder dit ophold pga. brud på skolens regler.

Hvis Askov Højskole aflyser

Vi forbeholder vi os retten til at aflyse, hvis der er for få tilmeldte indtil to uger før kursusstart.

I tilfælde af at vi aflyser, tilbagebetaler vi den fulde kursuspris.

Udlejning

Når du annullerer hele eller dele af arrangementet inden en måned før første arrangementsdag er det omkostningsfrit at annullere. Annullerer du mellem en måned og 14 dage før første arrangementsdag fakturerer vi 50% af det annullerede. Annullerer du mindre end 14 dage før første arrangementsdag fakturerer vi 75% af det annullerede. Annullering skal altid ske skriftligt.

Reduktion, afkortning, omplacering samt lignende væsentlige ændringer i forhold til det aftalte anses som en annullering.

Senest 14 dage før arrangementets start skal du give besked om endeligt deltagerantal. Op til 10% af det anmeldte deltagerantal kan ske omkostningsfrit indtil 24 timer før første arrangementsdag, herefter fakturerer vi 100%.

Fortrolighed og behandling af personoplysninger

Beskyttelse af oplysninger er et spørgsmål om tillid, og beskyttelsen af dine private oplysninger er vigtigt for os. Vi vil derfor kun bruge oplysninger relateret til dig i overensstemmelse med vores privatlivspolitik. Vi videregiver ikke dine informationer til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi sælger ikke dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Find det ophold der passer dig bedst

Se hvilke tidspunkter vi kan tilbyde dig et højskoleophold

Se kommende højskoleophold →

Få en rundvisning og få en snak med vores undervisere og mød andre elever på skolen.