Rejser

på rejser til udlandet

Hjem / Rejser

Det Europæiske eventyr

Tag med Askov Højskole på en spændende rejse til Dresden, Sachsisk Schweiz og Königsstein, og oplev det ultimative europæiske eventyr! Vores tur byder på en unik blanding af kultur, historie og naturoplevelser, som vil efterlade dig med uforglemmelige minder.

Start eventyret i Dresden, hvor du vil udforske byens imponerende barokarkitektur, besøge den historiske Altstadt og dykke ned i de verdensberømte kunstsamlinger i Zwinger-museet. Oplev, hvordan historien og moderniteten smelter sammen i denne fascinerende by.

Fra Dresden går turen videre til det naturskønne Sachsisk Schweiz, kendt for sine dramatiske klippeformationer og betagende udsigtspunkter. Vi vil vandre gennem de frodige dale og beundre de spektakulære sandstensklipper, som dette område er berømt for. Naturen her er som skabt til at inspirere og fordybe sig i.

Eventyret kulminerer ved den majestætiske fæstning Königsstein, en af Europas største bjergfæstninger. Her vil vi få et indblik i fæstningens historie og nyde den fantastiske udsigt over Elben og de omkringliggende landskaber.

Med Askov Højskoles erfarne rejseledere får du ikke blot en dybdegående og autentisk oplevelse af disse destinationer, men også en forståelse for de europæiske værdier og fællesskabet, som binder os sammen. Vores rejseprogram balancerer mellem guidede ture og tid til egne opdagelser, så du kan få det bedste ud af hvert sted.

Uanset om du er historieinteresseret, naturelsker eller nysgerrig på kultur, lover vi en rejse fyldt med eventyr, indsigt og uforglemmelige øjeblikke. Tag med på “Det Europæiske Eventyr” og lad Dresden, Sachsisk Schweiz og Königsstein fortrylle dig – vi glæder os til at skabe minder sammen med dig på denne fantastiske rejse!

Vi rejser til Dresden i efteråret 2024

Det Nordiske eventyr

Oplev det storslåede og uberørte landskab på Færøerne med Askov Højskole på en rejse, der bringer dig tættere på naturen og den nordiske kultur. Under titlen “Det Nordiske Eventyr” inviterer vi dig til at udforske øernes dramatiske fjorde, frodige grønne dale og imponerende klippeformationer.

Vores rejseprogram til Færøerne er nøje tilrettelagt for at give dig en autentisk og dybdegående oplevelse. Vi besøger små, charmerende bygder, møder lokale kunstnere og håndværkere og får indblik i den færøske kultur og historie. Naturen er altid tæt på, og vi vil tage på vandreture til nogle af de mest betagende udsigtspunkter, hvor havet møder de stejle klipper.

Med Askov Højskoles erfarne rejseledere ved din side, vil du ikke kun få en unik naturoplevelse, men også indsigt i de nordiske værdier og fællesskabet, der binder os sammen. Rejsen byder på både planlagte aktiviteter og tid til at udforske på egen hånd, så du kan fordybe dig i Færøernes ro og skønhed.

Uanset om du drømmer om at vandre gennem uberørte landskaber, lære om nordisk kultur eller bare opleve den unikke færøske gæstfrihed, lover vi en rejse fyldt med eventyr og uforglemmelige øjeblikke.

Tag med på “Det Nordiske Eventyr” og lad Færøerne fortrylle dig – vi glæder os til at skabe minder sammen med dig på denne fantastiske rejse!

Vi rejser til Færøerne næste gang i foråret 2025!

Fællesskab med dine højskolekammerater i udenlandske rammer

Rejser til udlandet er en del af opholdet på vores 14 og 18 ugers forløb i efteråret og på vores 17 og 24 ugers forløb i foråret. Det betyder også, at rejserne er inkluderet i den ugepris, vi opgiver.

På rejserne får du og dine højskolekammerater fælles oplevelser og er sammen på en anden måde end på højskolen. I oplever andre kulturer og får indblik i, hvordan mennesker i andre lande lever.

“Der har været tid og rum til bare at være. Tid til at lære og turde dvæle ved det enkle.”

Nanna Jørgensen

Elev på Journalistik i foråret 2021

“Jeg kan med sikkerhed sige, at jeg har taget den rigtige beslutning for mig selv.”

Thomas Appel

Elev på Game Design i foråret og efteråret 2020

“Livet skal ikke kun gøres op i penge, men også i oplevelser.”

Elias von Staffeldt

Elev på Journalistik

Du vælger selv, om du vil bo alene eller sammen med en anden. De fleste elever bor sammen to og to på højskolen, og for mange af vores elever er det en del af oplevelsen ved at gå på højskole, at de prøver at bo sammen med en anden.

Hvilke fag har jeg ud over linjefag?

Ud over dit linjefag vælger du valgfag og deltager i fællesfag sammen med resten af semestret.

Fag på Askov….

Kom og besøg os på Askov – vi betaler transporten. Du bliver vist rundt af underviseren på linjefaget og møder nogle af vores nuværende elever.