Koncert med Trio Guldagger+

Hjem / Events / Koncert med Trio Guldagger+

Hyldestkoncert til Sebastian – den store sangskriver som fylder 75 år i 2025

En koncertfortælling med udgangspunkt i Sebastians liv og hans musik igennem mere end 50 år. Publikum griner, fælder en tåre, nikker eftertænksomt og synger med, når Trio Guldagger+ fortolker nye og ældre Sebastian-sange. Alle sangene motiveres med en lille fortælling, en personlig forbindelse til livet, døden, kærligheden og forældreskabet, som sætter tilhørernes tanker i gang og dermed giver koncerten et ekstra lag.

Med en besætning på to guitarer, kontrabas, percussion og fire stemmer skaber bandet et velklingende og swingende lydunivers, der får alt fra højskoleelever i starten af tyverne til folk med sølv i håret til at lytte og rocke med. Ved at besøge Sebastians sangskat kan musikerne ramme hverdagen ind og indkredse alt det, vi er fælles om: kærlighed og venskab, frihed, demokrati og fællesskab, tro og mening, glæde, forskellighed og solidaritet…

Mette Guldagger, musiker og sanger i forskellige sammenhænge – altid med fine fortolkninger af melodiske jazz-standards over politisk rock til klassiske korværker. Mette Guldagger, der til daglig arbejder som journalist, danner sammen med Per Larsen den vokale forankring i de forskellige sange.

Per Larsen, folkemusiker, sanger og historiefortæller. Musikken har i såvel arbejdslivet som i privatlivet altid været en del af Per Larsens DNA. Primært som initiativtager til og efterfølgende som forstander for Den Rytmiske Højskole i Odsherred. Hans musikalske rødder er forankret i sangskrivertraditionen og folkemusikken med blandt andre Donovan, Dylan, James Taylor, Paul Simon – og en lang række danske sangskrivere.

Albert Madsen, musiker og sangskriver, har spillet akustisk ragtimeblues-guitar i snart 45 år og har altid skrevet sit materiale selv. Hans iørefaldende melodier og ærlige, personlige, følsomme og sjove sange rammer ofte plet hos publikum. Og så bidrager han med det dejligste guitarspil som er så karakteristisk for Sebastians sange.

Anders Heidelbach, musiker og underviser. Musiker med stort ”M” og spiller i mange forskellige sammenhænge og genrer. Han er nok mest kendt for sit fine basspil i ZiDiDADA. Anders er uddannet fra det rytmiske musikkonservatorium og parallelt med livet som professionel musiker underviser han på Den Rytmiske Højskole i Odsherred.

Køb billet

Dato13. januar 2025