Hjem / Events / Foredrag med Aage Augustinus: Et jævnt og muntert virksomt liv – Grundtvig og livsglæden.

Livet er i egentligste forstand uoverskueligt. Alligevel må vi se at komme til rette med det, så det bliver til glæde for én selv og andre. – At det skal være til glæde står for Grundtvig fast.
Vi vil følge Grundtvigs liv frem til gennembruddet, hvor livets grundstemning for ham så ubetinget bliver glæden – glæden ved at være til. Livets grundstemning er glæden og den skal man arbejde på. Grundtvig kalder det ligefrem ”dødbideri”. Aage Austinus er tidligere forstander på Ask Højskole og Rude Strand Seniorhøjskole samt tidligere valgmenighedspræst i Gammel Ry og Odder.

Køb billet

Dato07. april 2022