Koncert med Kenny Washington

Hjem / Events / Koncert med Kenny Washington

Den GRAMMY-nominerede jazz- og soulsanger Kenny Washington begejstrer publikum over hele kloden med sine sjælfulde fortolkninger, sin tilsyneladende grænseløse rækkevidde og sin opfindsomme scatsang.

Selvom Kenny Washington har en travl og international tidsplan, finder han indimellem tid til at optræde i Danmark med tre af Skandinaviens mest anerkendte musikere. I 2015 indspillede dette orkester albummet ”Moanin” på Jazzhus Montmartre i København. I 2021 blev Kenny Washington GRAMMY-nomineret i kategorien “Best Jazz Vocal Album”, hvilket bestemt ikke var ufortjent, da han betegnes som en af verdens bedste, nulevende jazzsangere.

Til daglig bor den amerikanske sanger i San Francisco, men han kommer vidt omkring, ikke bare i verden, men også i projekter med andre kunstnere. Han har bl.a. arbejdet med navne som Gregory Porter, Elvis Costello og Roberta Gambarini samt turneret med Wynton Marsalis, Eric Reed og Joe Locke.

Kenny Washington er født i New Orleans, hvor han som barn sang gospel i kirken og spillede saxofon i skolebands. Og det var netop i skolen, han mødte to talentfulde teenagebrødre ved navn Branford og Wynton. Således inspireret af Brdr. Marsalis fik Kenny Washington mod på at studere musik på Xavier University i Cincinnati. Derefter sang han i US Navy Band, udstationeret i Japan. I dag har Kenny Washington optrådt i det meste af verden, og han turnerer jævnligt i USA, Asien og Australien. Men heldigvis har han også et svagt punkt for at synge i Danmark.

KENNY WASHINGTON (vokal)

JACOB CHRISTOFFERSEN (piano)