03. november 2024 - 09. november 2024

Kreativ på Askov

Hjem / Ugekursus / Kreativ på Askov

Broderi – Patchwork – Strik – Akvarel

Fordyb dig i det kreative og få indblik i nye tendenser inden for kunst og kultur. På kurset kan du vælge mellem fire forskellige linjer:

• Patchwork
  • Broderi
  • Strik
  • Akvarel

Fælles for alle 4 linjer:

I løbet af ugen er der masser af tid i værkstederne, hvor du kan fordybe dig i den linje, du har valgt, og derudover er der også en række fælles aktiviteter for de fire linjer. Du får mulighed for at få rørt kroppen, og der er foredrag, fællessang og alt det, der hører til på en højskole.

Vi skal også på udflugter for at hente nye indtryk til det kreative arbejde.

Undervisere:

• Karina Sloth Hansen – patchwork
  • Jena Kofoed – strik
  • Karen Marie Dehn – broderi
  • Pia Brix Thomsen – akvarel

Kursusleder

Lene Kersting

Lene Kersting er højskolens underviser i keramik, tegning, maleri og glas. Desuden er hun kursusleder på en række korte kurser. Lene er uddannet keramisk designer fra Designskolen Kolding. I en periode har hun studeret på Icelandic college of art and crafts. Siden har hun arbejdet på LEGO og er i dag selvstændig keramiker ved siden af undervisningen. Ud over Askov Højskole underviser Lene på Vejen billedskole/kunstmuseum og Billedskolen Nicolai i Kolding.

lk@askov-hojskole.dk

Kreativ på Askov