10. november 2024 - 16. november 2024

Sangkursus med Sten Byriel og Julia Tabakova // Venteliste

Hjem / Ugekursus / Sangkursus med Sten Byriel og Julia Tabakova // Venteliste

Er du glad for at synge – så er her en enestående mulighed for at få trænet din stemme og blive endnu bedre til at udtrykke dig gennem sang. Vi har inviteret to af landet bedste kunstnere til at undervise på kurset, hvor du får mulighed for at arbejde både med musikalitet, sangteknik, kunstnerisk og sceniske nærvær.

Kurset består af soloundervisning hos Julia Tabakova i at synge med klaverakkompagnement og soloundervisning hos Sten Byriel i sangteknik. Der vil dagligt være scenisk workshop og “masterclass”, hvor både Julia og Sten sammen underviser en elev ad gangen i overværelse af resten af gruppen. Ligesom alle deltagere vil få mulighed for at arbejde scenisk med et ensemble fra en opera, musical eller operette.

Hver dag starter med morgensamling, og om eftermiddagen er der individuel undervisning med instruktørerne. Du overværer dine medkursisters solo-undervisning og lærer af den feedback, de får. Der er også masterclasses og scenisk workhop i løbet af ugen. Om aftenen holder vi minikoncerter, hvor vi optræder for hinanden. I løbet af ugen er der lærerkoncert, og en aften med visekoncert og fællessang. Vi afslutter kurset  med en offentlig koncert for dem, der har lyst til det.

Alle kan være med

Kurset henvender sig til alle (uanset niveau), der har lyst til at synge og gerne vil blive endnu bedre til det. Før kurset skal du kunne synge 2-4 sange udenad (vise, lied, arie) og medbringe noder i tre eksemplarer (til sanger, underviser og pianist).

Undervisere

I løbet af kurset vil du modtage soloundervisning af underviserne, som er:

Sten Byriel, bas
Sten sluttede en lang international operakarriere med base på Det Kongelige Teater i sommeren 2019. Han har sunget på de førende europæiske operahuse som Covent Garden, Salzburger Festspiel, Staatoper Unter Den Linden, Berlin og Théâtre du Chatelet i Paris. Fra 2020 til 2021 var han chef for Vejle Musik- og Kulturskole. Arbejder nu freelance som stemmecoach.

Julia Tabakova, solopianist, akkompagnatør og operarepetitør
Julia er født og opvokset i Ukraine, uddannet fra Det Nationale Tjajkovski Musikakademi i Kiev i 2004. I 2008 debuterede Julia fra solistklassen på Det Jyske Musikkonservatorium. Julia har været repetitør på Den Jyske Opera, sprogcoach på Det Kongelige Teater, og akkompagneret utallige operasangere (og instrumentalister) til koncerter, konkurrencer, optagelsesprøver og festivaler.

Kursusleder:

Sangkursus med Sten Byriel og Julia Tabakova // Venteliste