18. maj 2025 - 24. maj 2025

Vandring langs Hærvejen

Hjem / Ugekursus / Vandring langs Hærvejen

Gå med på eventyr på og omkring Hærvejen og glæd dig til både at få rørt benene, hjertet og hjernen. Vi får alle sanser i brug, når vi vandrer ad skønne ruter i forsommerens overflødighedshorn af grønt og grokraft.

Hærvejen og landskabet omkring den gamle rute er fuld af flot og forskelligartet natur og spændende historie, og på kurset får vi det hele. Askov Højskole har Hærvejen lige uden for døren. Med højskolen som base drager vi hver dag ud på eventyr i smukke landskaber og interessante steder på og i nærheden af den årtusindgamle vej på den jyske højderyg, hvor pilgrimme og studedrivere har gået før os.

Undervejs bliver vi klogere på naturen, kulturen og historien. Hver dag har vi dygtige og engagerede fagfolk som guider. De fortæller os om, hvad vi møder på fodrejsen og giver os indblik i alt fra spiselige urter til fortidsminder og fra gamle røverhistorier til nutidens klima- og miljøforhold. Blandt meget andet.

Hjemme på højskolen får vi selvfølgelig også alt, hvad der hører højskolen til af fællessang, foredrag og festlige timer i godt selskab.

Vi går cirka 12 kilometer hver dag – og nogle af vandreturene vil være i kuperet terræn.

Medbring

Praktisk tøj, gode vandresko eller -støvler, dagtursrygsæk samt kop og drikkedunk.

Kursusledere

Lene Kersting

Lene Kersting er højskolens underviser i keramik, tegning, maleri og glas. Desuden er hun kursusleder på en række korte kurser. Lene er uddannet keramisk designer fra Designskolen Kolding. I en periode har hun studeret på Icelandic college of art and crafts. Siden har hun arbejdet på LEGO og er i dag selvstændig keramiker ved siden af undervisningen. Ud over Askov Højskole underviser Lene på Vejen billedskole/kunstmuseum og Billedskolen Nicolai i Kolding.

lk@askov-hojskole.dk

Mona Østerlund

Mona er uddannet journalist og har i mange år arbejdet som freelancejournalist med at skrive artikler, lave kommunikationsopgaver, bogprojekter og undervisning. På Askov Højskole er hun kursusleder på bl.a. livshistorie- , fugle- og vandrekurser. Derudover underviser Mona på højskolens fire ugers prøveforberedende forløb, Springbræt til journalistik.

mon@askov-hojskole.dk

Vandring langs Hærvejen

Startdato18. maj 2025

Slutdato24. maj 2025

Pris fra5.700

Vi arbejder på programmet. Så snart det er klar, kan du se det her.