test side

Lær at formidle spændende
og nødvendige historier

Hjem / test side

Drømmer du om at arbejde med journalistik og medier, eller er du bare betaget af den evigt brusende nyhedsstrøm? Så er linjefaget Journalistik på Askov Højskole det helt rigtige sted at starte. Du bliver en del af et meningsfuldt fællesskab på højskolen sammen med andre, der deler din interesse for journalistikkens verden.

Udover at Askov Højskole har fodret de danske journalistiske uddannelser og arbejdspladser med kompetente studerende og eftertragtede journalister, skaber højskolen også og et frirum, hvor det handler om dig og det du er god til. Måske drømmer du om at komme ind på en journalistisk uddannelse, eller måske synes du bare det er sjovt at skrive artikler – uanset hvad har vi plads til dig.
Se eleverne fortælle om journalistlinjen på Askov Højskole herunder:

Journalistlinjen på Askov Højskole følger to klare faglige mål:

– Vi giver dig indsigt i journalistikkens arbejdsmetoder, værktøjer og processer, og du bliver bevidst om journalistikkens vilkår og muligheder.

– Du får indblik i mediernes rolle og betydning for et demokrati, og du kommer til at forstå, hvad der er for nogle mekanismer, der kan få nettet til at eksplodere, og du kommer til at forstå mediernes magt – og måske afmagt.

Find det ophold der passer dig bedst

Se hvilke tidspunkter vi kan tilbyde dig et højskoleophold indenfor journalistik

Se kommende højskoleophold →

Få en rundvisning og få en snak med vores undervisere og mød andre elever på skolen.

Få nye værktøjer og et boost fra gæstelærere

Oplev hverdagen som journalist på ekskursioner

Ved tilmelding Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Hvad siger tidligere elever om journalistik?

YouTube video

“Der har været tid og rum til bare at være. Tid til at lære og turde dvæle ved det enkle.”

Nanna Jørgensen

Elev på Journalistik i foråret 2021

“Jeg kan med sikkerhed sige, at jeg har taget den rigtige beslutning for mig selv.”

Thomas Appel

Elev på Game Design i foråret og efteråret 2020

Mona Østerlund

Mona er uddannet journalist og har i mange år arbejdet som freelancejournalist med at skrive artikler, lave kommunikationsopgaver, bogprojekter og undervisning. På Askov Højskole er hun kursusleder på bl.a. livshistorie- , fugle- og vandrekurser. Derudover underviser Mona på højskolens fire ugers prøveforberedende forløb, Springbræt til journalistik.

mon@askov-hojskole.dk

Læs mere om højskolen

Mine 16 uger på Askov

Lopem ipsum dolor sit amet, consectur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Journalistik er et fantastisk fag

Jeg lærte at fordybe mig