13. oktober 2024 - 19. oktober 2024

Hjem / Ugekursus / Familiehøjskole

Natur – kunst – fortælling

Fællesskabende Familiehøjskole
Vi glæder os til at se dig og din familie på Askov Højskole. I denne uge bliver du og din familie ført rundt i en verden af natur, kunst og leg. Ugen er fyldt med gode, blæsende og lærerige oplevelser for hele familien. Vi skal opleve og arbejde i højskolens kreative værksteder og tager på indholdsrige inspirationsudflugter.

Kursusledere

Søren Østerlund Christensen

Søren er kandidat i litteraturvidenskab og har i mange år undervist i litteratur og skrivning. Han har erfaring som redaktør for det skandinaviske tidsskrift Vagant, der både omfatter litteratur, musik, film og samfundskritik.
Hans hjertebarn er poesien, men inddrager gerne alt fra filosofi, billedkunst, musik til teologi i sin undervisning. I det hele taget ønsker han at anlægge et bredt og historisk perspektiv, men aldrig miste sansen for det nære og samtidige.
I Sørens øjne er den litterære samtale lige så vigtig som litteraturen selv. Den ene fandtes ikke uden den anden.

sc@askov-hojskole.dk

Lene Kersting

Lene Kersting er højskolens underviser i keramik, tegning, maleri og glas. Desuden er hun kursusleder på en række korte kurser. Lene er uddannet keramisk designer fra Designskolen Kolding. I en periode har hun studeret på Icelandic college of art and crafts. Siden har hun arbejdet på LEGO og er i dag selvstændig keramiker ved siden af undervisningen. Ud over Askov Højskole underviser Lene på Vejen billedskole/kunstmuseum og Billedskolen Nicolai i Kolding.

lk@askov-hojskole.dk

Familiehøjskole

Startdato13. oktober 2024

Slutdato19. oktober 2024

Pris fra5.350 kr.

Pris børn2.600 kr

Vi arbejder på programmet. Så snart det er klar, kan du se det her.