22. april 2025 - 28. april 2025

Forår i Askov

Hjem / Ugekursus / Forår i Askov

Nyd en forårsuge på Askov Højskole, hvor du gennem inspirerende foredrag, koncerter og udflugter får indblik i, hvad der rører sig inden for litteratur, historie og musik.

Kurset arrangeres i samarbejde med SSF Humanitært Udvalg.

I løbet af ugen kan du opleve:

• Fortæller Lillian Hjorth-Westh: Forfatteren Jørn Riel
  • Foredragsholder og forfatter Peter Borberg: Piet Hein – en biografi
  • Rasmus Krogsgaards Soloshow
  • Henrik Engelbrecht: Aksel Schiøtz – lyden af den danske sang
  • Arkæolog Jeanette Varberg og historiker Poul Duedahl: Epidemier gennem 10.000 år
  • Udflugt til Galleri Galschiøt, Den Fynske Landsby og Sortebro Kro
  • Koncert med House Rules (barbershop)
  • Pianist, organist, korleder, klokkenist, komponist og forfatter Povl Chr. Balslev: Betragtninger fra en orgelbænk
  • Rundt i den nordiske viseverden med Lillian Hjorth-Westh og Kristian la Cour
  • Tegner Kasper Købke: 12.000 års Danmarkshistorie set gennem en tegneblyant
  • Fhv. højskolelærer og højskoleforstander Jens Horstmann: Trængsel og alarm. Og Grundtvig
  • Højskolemand Niels Ole Frederiksen: Udbryderkongen Carl August Lorentzen
  • Sangaften, hvor vi synger fra Højskolesangbogen

Lillian Hjorth-Westh

Lillian er læreruddannet fra Tønder Seminarium. Siden 1977 har hun arbejdet i højskoleverdenen – først på Højskolen Rude Strand og fra 1983 til 2017 på Bornholms Højskole, hvor hun var en del af forstanderparret fra 2007 – 2017.

Forår i Askov

Startdato22. april 2025