04. maj 2025 - 10. maj 2025

Fugle i naturen

Hjem / Ugekursus / Fugle i naturen

I samarbejde med Vadehavscentret.

Mærk vingesuset fra nogle af naturens mest fascinerende skabninger på udflugter ud i betagende og storslået natur. Fugle i foråret i fuldt flor – fuglene er altid fantastiske at betragte, og hver årstid byder på særlige oplevelser.

Kurset tilrettelægges i samarbejde med de dygtige fagfolk på Vadehavscentret, hvorfra leder Klaus Melbye og biolog Emil Vesterager er vores guider på ture i Vadehavsområdet – og uanset, hvor turen går til, har vi lokalkendte eksperter som kyndige guider. Derfor kan du deltage med stort udbytte, uanset om du er rutineret fugleentusiast eller nybegynder.

Vi tager hver dag af sted med bus til interessante fugle-lokaliteter, og hjemme på højskolen får du alt det, der hører sig til af foredrag, fællessang og fællesskab.

Kursusledere

Mona Østerlund

Mona er uddannet journalist og har i mange år arbejdet som freelancejournalist med at skrive artikler, lave kommunikationsopgaver, bogprojekter og undervisning. På Askov Højskole er hun kursusleder på bl.a. livshistorie- , fugle- og vandrekurser. Derudover underviser Mona på højskolens fire ugers prøveforberedende forløb, Springbræt til journalistik.

mon@askov-hojskole.dk

Henning Johansen

Henning har gennem mange  år været faglærer på  Skovskolen, der hører under Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning på Københavns Universitet. Han har undervist i skovbrug og naturpleje med speciale i arboristfaget og har derudover i sommerhalvåret i en årrække været knyttet til IGN’s skovovervågningsprojekt, der samler data til brug for Danmarks Skovstatistik og forskning.
Efter han er gået på efterløn, bruger han nu blandt andet tiden på at sejle de danske farvande tynde.

Fugle i naturen

Startdato04. maj 2025

Slutdato10. maj 2025

Pris fra5.700 kr.

Vi arbejder på programmet. Så snart det er klar, kan du se det her.