27. oktober 2024 - 02. november 2024

Humor og livsglæde

Hjem / Ugekursus / Humor og livsglæde

Velkommen til en uge, hvor smilet, humoren og livsglæden er det gennemgående tema.

Humoristiske foredrag, muntre fortællinger og musik, der gør dig glad sætter rammen for denne højskoleuge i humorens og livsglædens tegn. Hvorfor er humoren så vigtig? Den bløder op, afvæbner og giver ny energi. Trænger du til smil og livsglæde, eller er du bare glad for muntre foredrag og forløsende latter, så er ‘Humor og livsglæde’ et kursus for dig.

Ud over foredrag, fortællinger og musik på højskolen, byder ugen også på en udflugt til et interessant sted i landsdelen. Desuden får du naturligvis også alt det, der hører et ugekursus til af fællessang og fællesskab.

Kursusledere

Lillian Hjorth-Westh

Lillian er læreruddannet fra Tønder Seminarium. Siden 1977 har hun arbejdet i højskoleverdenen – først på Højskolen Rude Strand og fra 1983 til 2017 på Bornholms Højskole, hvor hun var en del af forstanderparret fra 2007 – 2017.

Kristian la Cour

Kristian la Cour er konservatorieuddannet og har været ansat på Askov Højskole i mere end 35 år. Det er altid ham, der akkompagnerer fællessangen til morgensamlinger, foredrag og andre arrangementer på højskolen – ikke mindst fællessangsaftenerne ‘Syng i den blå’. Derudover er han kursusleder på en lang række af højskolens korte kurser. I fritiden optræder Kristian som visesanger og er desuden komponist. Han har bidraget med musik til en række sange i bl.a. Højskolesangbogen, DGI-Sangbogen, “100 Salmer”, “Kirkesangbogen” og Sangbogen 2,3 og 4.

kc@askov-hojskole.dk

Humor og livsglæde

Startdato27. oktober 2024

Slutdato02. november 2024

Pris fra5.350

Tilmeld dig kurset → Hent program ↓

Vi arbejder på programmet. Så snart det er klar, kan du se det her.

Måske kunne du også være interesseret i: