06. maj 2025 - 16. maj 2025

Rejsekursus: Berlin – historie og musik

Hjem / Ugekursus / Rejsekursus: Berlin - historie og musik

Højskolekursus og storbyrejse i ét. En uge på Askov Højskole og en uge i Berlin – med en perlerække af koncerter, foredrag og lokaliteter.

Kurset begynder med fem dage på Askov Højskole, hvor du bl.a. bliver præsenteret for en perlerække af spændende foredrag og musik.

Derefter rejser vi i egen bus til Berlin, hvor vi har fem overnatninger på Park Inn by Radisson på Alexanderplatz. I Berlin har vi sikret os rigtig gode billetter til Deutsche Oper, hvor vi skal høre Verdis gennembrudsopera Nabucco med det berømte Fangernes Kor. Før operaen får vi serveret en lækker anretning i operahusets restaurant, og vi skal desuden på en spændende rundvisning bag scenen i det store operahus.

Vi skal også i byens ikoniske koncertsal og høre Mahlers 9. symfoni med selveste Berliner Philharmoniker og deres chefdirigent Kirill Petrenko.

Vi skal selvfølgelig se alle byens mest berømte lokaliteter som Brandenburger Tor, de historiske bygninger langs Unter den Linden, Gendarmenmarkt, Checkpoint Charlie og mange flere. Vi får adgang til Rigsdagsbygningen, hvor vi nyder en skøn treretters frokost i restauranten Käfer på Rigsdagens tagterrasse. Endelig besøger vi Potsdam, hvor vi skal se Frederik den Stores berømte rokokoslot Sanssouci.

Kursusledere

Christian Friis

Christian Friis er cand.mag i idehistorie og Indienskundskab fra Aarhus Universitet. Christian bor i Askov med sin familie og underviser på Askov Højskoles lange kurser og har mange års erfaring både som foredragsholder overalt i landet på Folkeunisitetet, biblioteker, højskoler, mm. og som rejseleder for flere af de store danske rejseselskaber.

Det praktiske og formelle

• Vi kører i egen bus til Berlin.
  • Askov Højskole er registreret i Rejsegarantifonden.

Rejsekursus: Berlin – historie og musik

Startdato06. maj 2025

Slutdato16. maj 2025

Pris fra

Vi arbejder på det endelige program. Så snart, det er klart, kan du se det her.