Sommerhøjskole – afprøv højskolelivet i fem dage

5.-9. august 2024

På dette kursus er der mulighed for at snuse lidt til, om højskole er noget for dig. Eller du kan genopleve højskolelivet, hvis du allerede kender til det. Vi garanterer, at du får en fed oplevelse, møder nye mennesker og mærker højskolestemningen.

Kurset er fem dage med masser af aktiviteter – både faglige, fælles og hyggelige. Der er workshops for enhver smag, der er sang og samtale, foredrag og kaffepauser, tur og lege, inspiration, hygge og fest.

Workshops varetages primært af unge, som brænder for at afprøve sig selv som undervisere inden for et emne, de selv synes er fedt. Du følger den samme workshop hele kurset. Du vælger workshop ved tilmelding, og ingen af dem kræver særlige forudsætninger eller bestemt udstyr.

WORKSHOPS:

DUNGEONS AND DRAGONS

Har du lyst til at prøve Dungeons and Dragons, men mangler nogen at spille med? Her får du lært reglerne, lavet din første spilkarakter og kommer igennem et eller flere spil med en erfaren GameMaster. Der er også plads til dig, der kender til spillet i forvejen.

Undervisere: Tim Bramming og Jonas Helver

KERAMIK

Kom og leg med ler sammen med ung keramiker. Du vil lære forskellige metoder til formgivning at kende, som drejning og pladeteknik. Forhåbentlig får du et færdigt produkt med hjem, men uanset hvordan det går med keramikken, skal vi have det sjovt og hyggeligt undervejs.

Underviser: Raoul Singh

UPCYCLING

Nyt liv til gammelt tøj. Sy om, sæt sammen og reparer tøj, du ikke bruger eller ikke kan passe. På den måde får du noget nyt til garderoben og gør samtidig noget godt for miljøet. Medbring fra dit eget tøjskab eller kom med på genbrug og gør et fund.

Underviser: Inger-Margrethe Holt Povlsen

ANDRE VERDENER

Oplev – eller genoplev – en uges litteraturundervisning på Askov Højskole. Under temaet Andre Verdener bevæger vi os ind på fantasiens og science fictions domæne, med tro og overtro, fremtids- og fortidsvisioner. Vi skal læse og skrive og frem for alt snakke og mødes i en fælles interesse.

Underviser: Søren Østerlund

Ditte Svane

Ditte er uddannet dramaturg og manuskriptforfatter, men betegner sig selv som historiehåndværker. Hun har skrevet og produceret kortfilm, musikvideoer, formidlingsfilm og portrætfilm. Desuden har hun skrevet et væld af teaterstykker og udgivet en roman. Hun er filmlinjens blæksprutte, der underviser i alt fra idéudvikling og manuskriptskrivning til produktion og klippeteknik. Ditte er i øvrigt højskolens festsangskriver og står for den ugentlige sangtime.

ds@askov-hojskole.dk +45 61 20 08 80