Åbent hus

Hør om højskolelivet på Askov Højskole

Hjem / Åbent hus

Vi inviterer vi dig indenfor til et online åbent hus på Askov Højskole.

Næste dato: 21. august 2024 kl. 19.00

Overvejer du et ophold på Askov, men vil du gerne høre lidt mere om højskolelivet, så se her!

Vi har arrangeret et spændende program, som viser dig, hvordan et højskoleophold på Askov Højskole kan blive – og ikke mindst, hvad du får ud af det.

Kom med når vi holder åbent hus online, hvor du kan høre om vores fag, og hvad vi ellers laver på højskolen.
Du kan møde forstander Rikke Holm, nogle af lærerne og et par af de tidligere elever, som vil vise dig rundt på skolen og svare på spørgsmål om, hvordan det er at gå på Askov.

Dagens program (foreløbig)

Kl. 19.00: Velkommen til Askov Højskole

Forstander Rikke Holm: Fortæller om Askov

Mød alle os der elsker Askov og er med på Online Åbent Hus

Linjefag på Askov

Du bliver præsenteret for Askovs linjefag.

Valgfag på Askov

Hvad er valgfag på Askov, hvor mange skal man vælge og hvilke kan man vælge imellem?

Alt det andet du får

Rejser, fritiden, weekender, Fengers og alt det andet

Rundt på Askov

Du kommer rundt og ser Askov Højskole, faglokaler, Ny Rolighed, et værelse og ikke mindst Fengers.

Har du flere spørgsmål

Tid til at stille spørgsmål til Rikke, de tidligere elever eller lærerne.

Vil du deltage?

Så skal du bare udfylde nedenstående, så sender vi dig et link til åbent hus – online:

Åbent hus

Vil du gerne se og høre mere om vores højskole? Kom til online ‘Åbent hus’ onsdag d. 21. august 19.00

Ved du allerede nu, at du vil gå på Askov Højskole?

Kan du ikke deltage i åbent hus?

Bestil en rundvisning når det passer dig. Vi refunderer selvfølgelig dine transportomkostninger.

Book en rundvisning →

Kontakt os

Højskolesekretær Pernille er klar til at tage imod dig og dine spørgsmål

Ring eller sms på 61200890 eller skriv en mail på pc@askov-hojskole.dk

Du vælger selv, om du vil bo alene eller sammen med en anden. De fleste elever bor sammen to og to på højskolen, og for mange af vores elever er det en del af oplevelsen ved at gå på højskole, at de prøver at bo sammen med en anden.

Hvilke fag har jeg ud over linjefag?

Ud over dit linjefag vælger du valgfag og deltager i fællesfag sammen med resten af semestret.

Mere om Askov….

Valgfag – hvad har du lyst til?

Vi udbyder i omegnen af 20 forskellige valgfag – fra keramik til e-sport. Du fylder selv dit ugeskema med de valgfag, du har lyst til.

Rejs med Askov Højskole

Hvert semester rejser vi til udlandet for at opleve andre kulturer og få indblik i, hvordan mennesker i andre lande lever.

Højskoleliv – Hvad er det?

At være på højskole er en mulighed for at trække vejret, finde sig selv, leve livet og få en afklaring på, hvad man skal, og hvor man vil hen.

“Der har været tid og rum til bare at være. Tid til at lære og turde dvæle ved det enkle.”

Nanna Jørgensen

Elev på Journalistik i foråret 2021

Elev på Game Design i foråret og efteråret 2020

“Livet skal ikke kun gøres op i penge, men også i oplevelser.”

Elias von Staffeldt

Elev på Journalistik